Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Linus & Paul

Publicerad: 29 Januari 2010, 09:39

Linus & Paul, executive creative directors på Mother New York, som blir årets byrå i USA.


Hur känns det?
– Det känns helt knäppt för att vara ärlig. Helt otroligt. Det här har väl aldrig hänt?... ”Ståpäls” för att citera Gunde Svan.

Svenskar blir USA:s bästa byrå. Det är nästan så att man brister ut i ”Du gamla du fria …”. Hur stolta är ni?
– Klart omtumlande. Vi har suttit och nypit oss i armarna hela dagen så att vi har blåmärken. Snart kommer våra armar att se ut som svenska flaggan.

Vad är det som gör Mother NY till Årets byrå i USA?
– Motiveringen är väldigt fint ut­tryckt i Creativitys artikel (och på www.mothernewyork.com), men framför allt är det för att vi har byggt upp ett intressant företag, och att vi gör väldigt många olika grejer.

Varför vinner ni?
– För att vi har kul ihop och aldrig glömmer bort vilka vi är.

Vad är ni stoltast över att ha åstadkommit under året?
– Kulturen på byrån. Fan vad skoj det är att gå till jobbet! Och ännu roligare när Nicke kom hit.
Dessutom är Madre i Buenos Aires årets byrå i Argentina och Mother UK utsedd till decenniets byrå.

Vad är nätverkets hemliga vapen?
– Vi tror på rolighetsteorin. Vi gillar helt enkelt varandra och det vi gör, och så har vi kul.

Hur firar ni?
– Vi tänkte flyga in en lastpall med Norrlands Guld och OLW:s nya bearnaisechips. Äh, det var ett skämt, men det vore fanimej gott.

Och hur ska ni hålla i detta?
– Äh, vi har fötterna på jorden. Vi kan bli bättre. Det är bara gå ner i gruvan igen. Det finns inga gen­vägar. Jobbar man hårt och struntar i att följa andra så händer det grejer. Och så ska man vara snäll.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.