Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Ljudterror i Sonys nya film

Publicerad: 2 oktober 2009, 05:41

I sin nya reklamfilm gör Sony och Fallon London om en isländsk by till ett ljudexperiment. Islänningarna ser dödsförskräckta ut.
Filmen är gjord av Juan Cabral som tidigare gjort Cadburys trummande gorilla och Balls för Sony.


Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Den nya kampanjen för Sony har ändrat fokus från färger till ljud. Under tre dagar dokumenteras livet i den lilla staden Seydisfjordur, på östra Island, när den har förvandlats till en gigantisk ljudanläggning. Mitt i stan byggdes ett gigantiskt torn av högtalar upp och högtalare placerades ut i varje gathörn.

Musiken som spelades under de tre dagarna hade gjorts av bland annat Death in Vegas och Juan Cabrals bror.

Under de tre dagarna filmade Juan Cabrals team Seydisfjordurbornas reaktioner på de ibland oväntade musikupplevelserna.

Juan Cabral berättar för Creativity att han fick idén till filmen när han handlade mjölk och lyssnade till Stockhausen i sina hörlurar.

Han berättar att den bästa delen med filmningen var att få välja musik som skulle väcka alla innevånarna i Seydisfjordur. Det är oklart vad Seydisfjordurborna tyckte.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sony Ericsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.