Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lockar med Guldägg

Publicerad: 14 oktober 2009, 12:53

Yvonne Tenninge är projektledare med uppdraget att skaffa kommunikationsbyråer till Riksförbundet för rörelsehindrade barn och unga, RBU. –Detta är en undersatt grupp barn och unga som behöver hjälp, och inte bara med de uppenbara problem de har på grund av sina handikapp, utan med att de inte syns i samhället, säger hon.


RBU – söker reklambyrå med annons

Därför har de dragit igång projektet ”Kampanj 2010” som går ut på att skaffa sig en reklambyrå, en pr-byrå och en eventbyrå som vill vill jobba pro-bono för dem.

–Tanken är att istället för pengar låta byråerna få mycket stor kreativ frihet, säger Yvonne Tenninge.
Viss strategisk insikt kan märkas i RBU:s rekryteringsaannons eftersom de tydligt betar sitt fiske efter gratisjobb med det som lockar reklambyråer som få andra ting: guldägg för en villig tävlingskund. ”Om det blir något reklampris hänger på er, för ni kommer att få väldigt fria händer” skriver RBU i en egenhändigt producerad annons.

Ulrika Fjällborg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.