Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Loka berättar i långformat

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Vecka 40 börjar Lokas nya reklamfilm sändas. Reklamspråket är helt nytt i den 45 sekunder långa filmen.


Tidigare har Loka gjort kortare reklamfilmer, som alla anknutit till hälsokällan i Bergslagen. Med payoffen att det aldrig är långt dit. Detta anslag fortsätter man med, men tonen i den nyproducerade filmen är annorlunda.- Filmen handlar om spännande saker som händer kring hälsokällan, säger produktchefen Cecilia Wellenius på Spendrups. Med humor och ironi handlar filmen om de oanade krafter man kan få genom att dricka vattnet. Budskap och prestation och att dricka mycket vatten är uttjatade.Filmen är hela 45 sekunder lång. En så lång film har Loka tidigare aldrig gjort.- Vi behöver den tiden för att kunna berätta hela historien, säger Cecilia Wellenius. Vi har också gjort ett antal nedklippta versioner.Filmerna börjar sändas under vecka 40 och sänds i första omgången fram till vecka 47. Därefter kommer de att sändas på nytt efter årsskiftet. Filmerna går i TV3, Kanal 5 och på bio.- Vi har inte valt TV4, vi får mer valuta för pengarna i de andra kanalerna.Till filmen har speciell musik komponerats av Daniel Araya och Kalle Gadd. Musiken ska förstärka stämningen i filmen. Den går som en slinga i bakgrunden, med ljudeffekter som förstärker det som händer i filmen.Filmerna har gjorts av Paradiset, som arbetat med uppdraget sedan 2001. Acne Film har producerat och filmerna har regisserats av Jesper Kouthoofd och Henrik Sundgren.Arbetsgrupp på Paradiset är: Jonas Bäckström, projektledare, Stefan Öström, strateg, Ylva Abrahamsson, produktionsledare, Kalle Gadd, AD, Anders Lidzell, copywriter och Sanna Wallenstierna, byråproducent.Uppdragsgivare hos Spendrups är Mats Wester, marknadsdirektör, Carina Harler, marknadschef läsk/vatten och Cecilia Wellenius, produktchef Loka.

Se filmen i Filmrummet - klicka här

Karin Jansson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.