Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Lottie Knutson

Publicerad: 2 September 2010, 09:14

Lottie Knutson, kommunikationsdirektör på Fritidsresor, som har Mads Mikkelsen i sin senaste reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

FritidsresorLottie Knutson

Lottie Knutson

Hur bra är han egentligen?
– 61 procent försäljningsökning i förra veckan (jämfört med samma vecka året före, reds. anm.). Det har Mads säkert en del i. En journalist från Yourlife ringde och bad om en intervju med honom med kommentaren: ”Han är just nu hetare än lava!”

Då har ni prickat rätt?
– Ja, uppenbarligen. Jag tycker väldigt mycket om honom och hans utstrålning. Och om filmen. Mads är ett försök att landa lite mer i position och varumärket än i produkten.

På en skala mellan ett och tio?
– I all självgodhet säger jag: tio. Jag sade direkt ja till idén när Arvid Svanvik på Scholz & Friends presenterade den.

Vilken är din egen favorithunk?
– Mads är ganska svår att slå. Det är väl Daniel Craig då. Men honom har vi inte råd med. Alexander Skarsgård tror jag många unga tjejer är förtjusta i.

När får vi se honom i er reklam?
– Det vet jag inte.

Du är inte rädd för att bli anmäld för sexistisk reklam?
– Jag tar den risken i så fall. Sexuali­seringen av kvinnor är ju gammal som gatan. Nu är det dags att vi kvinnor får se lite sexiga män. Där har det ännu inte blivit slentrian. Det var dags att våga vara lite mer sexiga och ta ut svängarna.

Och för att överdriva produkt­löftet? Hur ofta går Mads Mikkelsen längs poolkanten på era anläggningar?
– Ja, han har ju gjort det i alla fall. Filmen är faktiskt inspelad på Blue Village Koh Samet i Thailand. Man får väl ha lite tur … Men jag kan tyvärr inte garantera att man får Mads med på semestern. Då skulle vi nog se en ännu högre försäljningssiffra.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

FritidsresorLottie Knutson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.