Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lotty Nordling blir etikens ansikte

Publicerad: 26 mars 2009, 08:50

Lotty Nordling har utsetts till ordförande i Reklamombudsmannens Opinionsnämnd. Hon ska nu se till att reklamen håller en hög etisk standard.


Lotty Nordling Foto: Ivica Prgomet

Bakom utnämningen av Lotty Nordling står styrelsen för Stiftelsen Reklamombudsmannen. Nordling är även ordförande och chef för Allmänna reklamationsnämnden, ett jobb hon haft sedan år 2000.  

Reklamombudsmannens Opinionsnämnds uppgift är att pröva om reklam strider mot ICC:s grundregler för reklam och marknadskommunikation.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.