Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

LRF Media byter inriktning – vill sälja magasinen

Publicerad: 4 Februari 2016, 08:52

Ann Henriksson, ny vd på LRF Media.

Foto: Pressbild.

LRF Medias nya vd Ann Henriksson ska sjösätta en rejäl strategiförändring. Bolaget ska bli ett "landsbygdens och det gröna näringslivets mediehus". De övriga magasinen ska säljas av.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

LRF Media är hårt pressade ekonomiskt, och i fjol fick vd:n Ruben Jacobsson sparken. I måndags presenterades den nya vd:n Ann Henriksson, och bara tre dagar senare aviserar bolaget en strategiförändring.

Ägarna har nämligen bestämt att LRF Media ska komma närmare sin kärna; det vill säga bönder och lantbrukare. I klartext innebär det att mediehuset ska satsa på titlarna Land, Land Lantbruk med Skogsland, Lantmannen och ATL såväl print som digitalt samt på Land.se.

De resterande titlarna bjuds nu ut till försäljning.
– Med den här inriktningen skapar vi förutsättningar att renodla och förstärka varumärkenas unikitet och säkerställer resurser för affärsutveckling, såväl digital som analog. Vi är stolta över våra magasin och de bidrar till att skapa intresse för landsbygden men vår bedömning är att magasinen skulle kunna utvecklas bättre hos ägare som har ett tydligare fokus på populärpress än vad vi har, säger Ann Henriksson i ett pressmeddelande.

Här är magasinen som nu är till salu:
Allt om Historia
Allt om Vin
Driva Eget
Gods & gårdar
Hembakat
Härliga Hund
Jaktmarker & Fiskevatten
Lantliv
Lantliv Mat & Vin
Militär Historia
Minnenas Journal
Skogsägaren
Populär Historia
Släkthistoria
Traktor Power

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.