Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

LRF Media utmanar Elle och Damernas Värld

Publicerad: 23 april 2008, 13:22

I maj är det premiär för en helt ny livsstilstidning från LRF Media. Eco Queen riktar sig till miljöintresserade kvinnor mellan 25 och 45.


En dummy av omslaget till Eco Queen.

– Det kommer att bli mycket mode för det ska vara en livsstilstidning. Sedan kommer vi skriva om mat, skönhet och resor. Reportage och intervjuer kommer att ha en miljötouch, säger Åsa Holmström, förlagschef på LRF Media och chefredaktör för den färska titeln.

Tidningen ger sig in i ett av de tuffaste segmenten på tidskriftsmarknaden – kvinnor mellan 25 och 45. Huvudkonkurrenter blir Elle och Damernas Värld.
– Vi vänder oss till välutbildade moderna kvinnor som är intresserade av nya trender.

Eco Queen är ett helt eget koncept framtaget av Åsa Holmström, Eva Källström och Eva Kjellström. En trio som också var med och tog fram LRF Medias succétidning Drömhus & Trädgård.
– Vi säger att det är världspremiär för tidningen.

Tidningen kommer ut med tre nummer i år och ska sedan komma ut varannan månad. Läsarna ska inledningsvis komma från lösnummer.
– Vi kommer att göra en stor butikskampanj vid lanseringen. Sedan gör vi lite andra aktiviteter som jag inte riktigt vill avslöja ännu.

Annonsörerna kommer inte att avskräckas av tidningens miljöprofil.
– Nästan alla företag har en miljöprofil idag, se till exempel på H&M. Sedan kan ju också annonsering i vår tidning stärka miljöprofilen, med tanke på det redaktionella innehållet.

Premiärnumret kommer att tryckas i 50 000 exemplar.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.