Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Lyxigt värre för Frankenstein

Publicerad: 1 mars 2010, 15:25

Klocktillverkaren Sjöö Sandström anlitar kommunikationsbyrån Frankenstein för sin marknadsföring.
Det första synliga resultatet är den företagets nya sajt.


Ämnen i artikeln:

Frankenstein Stockholm

Sjöö Sandström är ett svenskt bolag säljer lyxklockor. För exklusivitetens skull tillverkas endast några tusen varje år. Klockorna designas av både interna och externa designers Sjöö Sandström väljer ut.

Nu får Frankenstein uppdraget att göra klockorna mer synliga. Den nya sajten har just lanserats och sedan väntar en annonskampanj och en egen tidning. För annonskampanjen har fotografen Pelle Bergström och stylisten Pontus Djanaieff kontrakterats.

Niclas Valfridsson är vd på Sjöö Sandström. Han har en idé om hur man ska få pengarna att räcka längre om man är ett klockfreak.
– Jag tycker svenskar ska lära sig att använda rätt klocka vid rätt tillfälle. Ett tips är att byta armband ofta, så kan man hålla sig till ett färre antal klockor men att ändå kunna variera sig. Det är ju en ganska dyr hobby.

Åsa Örtengren

Ämnen i artikeln:

Frankenstein Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.