Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Maffiafilmen som ska sälja Expressen

Publicerad: 26 oktober 2009, 13:48

Expressen gör en reklamkampanj för en ny serie Maffiafilmer som man kan köpa med tidingen från nästa helg. SWE har gjort kampanjen, som startade i fredags.


Ämnen i artikeln:

ExpressenSWE

Expressen har satt samman en kollektion dvd-filmer på maffiatema som säljs med tidningen till helgerna. Första filmen, som finns i btiken på fredag, är Maffiabröder. Totalt innehåller serien 21 filmer från åtta olika filmbolag.

–      Det här är första gången vi låter ett ämne styra en samling helt och hållet. Självklart har vi lagt ner mycket tid och arbete i denna samling. Resultatet är en fantastiskt stark serie med det rättvisa namnet: ”Maffia – the classic collection”, säger Mats Löthén, försäljnings- och marknadsdirektör på Expressen.
Kampanjen för filmserien är gjord av reklambyrån SWE. Den går som reklamfilm på tv och bio, som banners och printannonser. Även kampanjen har förstås maffiatema.

En kvällstidning som gör reklam för sina giveaway-filmer med reklamfilm – tror ni varken på er egen produkt eller ert medium längre?
–      Vi använder vår egen tidning också. Så det är klart att vi tror på vårt eget medium, säger Mats Löthén.

Arbetsgrupp: Expressen

Uppdragsgivare: Mats Löthén
Byrå: SWE
Andreas Hellström, art director
Johan Skogh, Daniel Rinaldo, copywriter
Björn Schumacher, creative director
Simon Stefansson, web producent
Bitte Söderlind, produktionsledare
Jan Selling, projektledare
Filmprduktion: SWEFilm
Calle Åstrand, regissör
Johan Gabous, produktionsledare
Pontus Jerrstedt, producent

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

ExpressenSWE

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.