Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Magasin Morberg en försäljningssuccé

Publicerad: 15 Mars 2011, 08:09

Nästa vecka går först numret av Magasin Morberg ut till prenumeranterna. Magasinet har redan gjort succé bland annonsörerna. – Jag har varit med och lanserat tidningar i tio år och jag har aldrig stött på den här typen av respons, säger Rasmus Thomsen, vd på Adviser som sköter Magasin Morbergs annonsförsäljning.


Ämnen i artikeln:

Per MorbergMagasin Morberg

Per Morberg har slagit igenom stort i stugorna med ”Vad blir det för mat?” och sålt nästan en halv miljon exemplar av egna kokboken. Nästa vecka släpps hans nya magasin, Magasin Morberg, som redan visat sig vara en riktig annonsförsäljningssuccé.

– Det har gått otrolig bra, en otrolig respons. Jag har varit med och lanserat tidningar i tio år och jag har aldrig stött på den här typen av respons, säger Rasmus Thomsen.

Mycket av försäljningsframgångarna beror just på det starka varumärke som Per Morberg själv utgör.

– Det är klart det spelar jättestor roll och Per Morberg är ett ju väldigt starkt varumärke. Han är mannen männen vill vara och mannen kvinnorna vill ha i sitt kök, säger Rasmus Thomsen.

Per Morberg själv uppges vara nöjd med starten för magasinet:

–  Riktigt kul med ett sånt mottagare, jag tror vi kommer få se bra försäljning även vad gäller lösnummer, säger Per Morberg.

Magasin Morberg kommer i handeln 29 mars och de cirka 5000 prenumeranterna får sin tidningen under nästa vecka.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Per MorbergMagasin Morberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.