Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Magasinen flirtar med medierådgivarna

Publicerad: 18 maj 2010, 09:04

Ett 50-tal medierådgivare pryder idag första sidorna på en rad svenska tidskrifter. Men det handlar inte om en förändrad nyhetsvärdering – utan om en ny kampanj från branschorganisationen Sveriges Tidskrifter.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiSveriges Tidskrifter

Frida Åberg – printchef på Carat här på Plaza Kvinnas omslag.

Syftet med kampanjen är självklart att mediebyråerna ska satsa mer av sina kunders budgetar på att annonsera i tidskrifter. Argumentet är att läsarna är väldigt trogna sina magasin och att det faktiskt är en kanal som får fler läsare trots konkurrensen från nätet.

För att göra mediebyråerna uppmärksamma på tidskrifternas potential har Saatchi & Saatchi tagit fram en kampanj där mediebyråernas rådgivare och chefer poserar på tidningarnas förstasidor. Kamapnjen kommer sedan att följas upp på nätet med annonsering på medlemsföretagens sajter.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.