Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Magasinet Solo skrotas

Publicerad: 21 Oktober 2016, 11:27

Solo läggs ned i pappersform – och Frida får kraftigt minskad utgivning. FAB Media anpassar sina varumärken för digital konsumtion.


Ämnen i artikeln:

Frida förlagFridaSoloFAB Media

Så sent som i våras halverades utgivningen på Solo till sex nummer per år. Nu har FAB MEdia (tidigare Frida förlag) bestämt sig för att helt slopa papperstidningen. Varumärket kommer däremot leva vidare i digitala kanaler.

Utgivningstakten på Frida minskas också rejält. Istället för ett månadsmagasin kommer den nu att komma ut med fyra nummer per år. Dessa ska bli mer glossy och ha mer tidlöst material än i nuläget.

Som en konskvens av förändringarna försvinner en AD-tjänst från FAB Media. Aller Media har samtidigt aviserat att de stärker upp på den digitala sidan för publiken har växt kraftigt det senaste året.

Några liknande förändringar för FAB Medias andra titlar, Chic och ShapeUp, finns inte i nuläget.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.