Nyheter
Magasinet Solo skrotas
Publicerad: 21 oktober 2016, 11:27
Solo läggs ned i pappersform – och Frida får kraftigt minskad utgivning. FAB Media anpassar sina varumärken för digital konsumtion.
FT
Fredrik Thambert
Så sent som i våras halverades utgivningen på Solo till sex nummer per år. Nu har FAB MEdia (tidigare Frida förlag) bestämt sig för att helt slopa papperstidningen. Varumärket kommer däremot leva vidare i digitala kanaler.
Utgivningstakten på Frida minskas också rejält. Istället för ett månadsmagasin kommer den nu att komma ut med fyra nummer per år. Dessa ska bli mer glossy och ha mer tidlöst material än i nuläget.
Som en konskvens av förändringarna försvinner en AD-tjänst från FAB Media. Aller Media har samtidigt aviserat att de stärker upp på den digitala sidan för publiken har växt kraftigt det senaste året.
Några liknande förändringar för FAB Medias andra titlar, Chic och ShapeUp, finns inte i nuläget.