Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Magnus Jakobsson

Publicerad: 13 januari 2009, 12:14

Magnus Jakobsson, 37, är copywriter på DDB. I år byter han jury i månadens kampanj. Från alternativ media till print.


Ämnen i artikeln:

DDBMagnus JakobssonMånadens Kampanj

Magnus Jakobsson. Foto: Björn Elgstrand

Hur många år har du varit i branschen?
– Nio (10 om man räknar det året då min näsa var alldeles brun och kladdig.)

Vilka kunder jobbar du med?
– McDonald´s, Försvarsmakten, Cloetta och några till.

Vilken är din drömkund?
– Garn. En garnbutik alt. garn-tillverkare.

Stoltaste ögonblick hittills i karriären?
– Alla de gånger man har fått ta emot ett guldägg, Sveriges viktigaste ägg.

Bäst reklam just nu förutom byråns egna?
– I Sverige: Riksgälden. Utomlands: TFL 'Moonwalking Bear' och "den där andra", den med "Whodunnit-tema".

Du skriver bloggen Ge mig en rast, hur många raster får du per dag?
– I dagsläget, inte så många. Jag är trött på raster nu. Jag känner mig klar med det. Det är för lätt att vara arg. Nu tänkte jag hylla bra saker/personer istället på en ny blogg. Jag ska ge lite av all den kärlek jag bär på, men aldrig får visa.

Har alla priser för McDonalds gett er kreatörskramp?
– Absolut inte. I dagsläget har vi fler bra saker på gång än en generös miljardär på toppenhumör.

Jag har hört att du är värsta hypokondrikern, hur sant är det påståendet?

– Nja. I grund och botten handlar det nog inte om hypokondri, snarare om det faktum att aldrig har tränat i hela mitt liv och ägnade 10-12 år åt att röka cigg och läsa litteraturens klassiker mellan 1989-97. Vändpunkten kom när jag bad en anställd i en kebabkiosk om eld, och han tände min cigarett mot den glödande kebabgrillen. Veckan därpå flyttade jag till Stockholm.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.