Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Majblomman drar igång valrörelsen

Publicerad: 12 April 2010, 13:11

I morgon börjar Majblomman säljas. Sturm & Drang får uppdraget att göra insamlingskampanjen. Där ska du fundera på vilken sida du ska välja.


Ämnen i artikeln:

Sturm & DrangMajblomman

Kampanjen började synas på spårvagnarna i Göteborg idag.

På majblommans hemsida finns

- Årets reklamfilm

Majblomman flirtar med det kommande riksdagsvalet i sin kampanj som nu drar igång. Uppmaningen är att det är dags att välja sida. Det vill säga på vilken sida man på jackan man ska fästa årets majblomma. Något som enligt kampanjen är årets enklaste val.
– Det spelar ingen roll vilken sida du väljer. Var du än sätter blomman tar du ställning mot barnfattigdomen i Sverige, säger Lena Holm generalsekreterare, Majblommans Riksförbund.

Majblomman ska i år uppmärksamma tre missförhållanden.

1.Att glasögon för barn inte är gratis när till exempel hörapparater är det
2.Sommarloven – många kommuner stänger till exempel simhallar och fritidsgårdar under sommaren
3.Dolda avgifter i skolan

Bakom årets kampanj står reklambyrån Sturm & Drang i Göteborg. Arbetsgruppen där har jobbat med insamlingskampanjen tidigare men då på ANR.
– De är verkligen succékreatörer när det gäller Majblomman.

Kampanjen kommer att gå i tv och synas utomhus. I år kommer kampanjen att finnas även i sociala medier som Facebook, men även på Blocket.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Sturm & DrangMajblomman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.