Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Månadens DR

Publicerad: 9 april 2008, 07:40

Juryn har sagt sitt i årets första omgång av Månadens DR. Men håller du med dem? Rösta på din favorit!


”Välkommen till framtiden”

Kund: Fisk Idag
Byrå: ANR BBDO
Uppdragsgivare: Martin Kuhlin
Arbetsgrupp: Helena Svärd och Hans-Erik Andreasson ad, Niclas Hallgren copy, Joakim Brinkenberg projektledare och Anneli Kjellander produktionsledare.

Om kampanjen: Dr-utskicket var ett sätt att visa fiskgrossisten Fisk Idags hållning i frågan om överfiske och svartfiske. Det gjorde man genom att riva ut alla fiskrecept ur en vanlig kokbok och skicka den till restaurangchefer.

”Spegelvända brevet”

Kund: Försvarsmakten
Byrå: DDB Rapp Collins
Uppdragsgivare: Annika Ivner, Ulf Eriksson och Staffan Slödner.
Arbetsgrupp: Markus Thiel projektledare, Andreas Dahlqvist cd, Gisela Bovin produktionsledare, Fredrik Lund ad, Linus Östholm copy, Tomas Brenemark kundansvarig och Pärmartin Jonsson originalare.

Om kampanjen: Dr-utskicket var en del av en större kampanj för att locka 55 000 värnpliktsbefäl att söka till officersutbildningen. Hela konceptet för kampanjen har varit att poängtera att det krävs hjärna och inte muskler för att bli en bra officer.

”Veterinärer på burk”

Kund: Västra Djursjukhuset
Byrå: ANR BBDO
Uppdragsgivare: Tommy Bladh och Elisabeth Bademo
Arbetsgrupp: Rosita Johnson ad, Håkan Larsson copy, Joakim Brinkenberg projektledare och Anneli Kjellander och Lisa Wadell produktionsledare.

Om kampanjen: Djursjukhusets viktigaste patientgrupp är hundar och hundar har som vi alla vet ett väldigt bra luktsinne. Så ANR BBDO gjorde fem sprayflaskor fyllda med sjukhusets fem veterinärers dofter. Sprayflaskorna skickades sedan främst till de största hundklubbarna i regionen.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.