Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Många inser inte storheten i företagsbloggen"

Publicerad: 4 december 2018, 08:07

Den här veckan tar "Digital marknadsföring i spenaten" upp företagsbloggen och hur man ska orka hålla i den samt hur den kan användas för att stärka relationerna mellan marknad och sälj.


Ämnen i artikeln:

Digital marknadsföring i spenaten

Denna vecka tar podden Digital marknadsföring i spenaten upp den ibland lite bortglömda företagsbloggen. För många är den själva hjärtat i den digitala marknadsföring, men väldigt många har inte insett storheten med bloggen eller helt enkelt haft svårt att hålla den igång. Kanske kan detta avsnitt hjälpa dig att uppnå dina mål med bloggen.

– En blogg kan också bli ett naturligt sätt att föra samman marknad och sälj, påpekar Jakob Rydberg. Vi vill ju ofta att dessa avdelningar ska jobba ihop eftersom det finns många fördelar med det, och arbetet med bloggen är ett bra sätt att få igång det samarbetet.

Jakob & Jakob pratar genom allt du ska tänka på när du arbetar med eller vill starta upp en företagsblogg, från hur du skapar innehåll till hur du mäter och följer upp, men även en rad tips och tricks tips för att verkligen orka hålla igång bloggen.

I detta avsnitt av podcasten pratar de även om Linkedins nya funktion Event, som testas i USA just nu. De dyker också snabbt ner i Google Search Console och går genom vad den kan hjälpa dig med.

Lyssna på "Digital marknadsföring i spenaten" i Acast här

Lyssna på "Digital marknadsföring i spenaten" i Itunes här

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.