Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Manifest Stockholm omstrukturerar och delar in byrån i sex delar

Publicerad: 21 november 2018, 15:12

Manifest Stockholm omstrukturerar sin byråstruktur och lanserar samtidigt en uppdaterad varumärkesplattform, hemsida samt den nya venture-delen Make.


Manifest Group har kontor i Stockholm, London och New York, och ska delas upp i sex avdelningar som ska samarbeta internationellt:

- Frame för varumärkesstrategi och design
- Incite för analys, research och SEO
- Manifest för press, sociala medier, influencer marketing och digital annonsering
- O när det gäller allt typ av innehållsproduktion
- Murdock för event/liveaktiveringar.
- Make, den nya grenen, där man som venture-partner i utvalda bolag stöttar syftesdrivna entreprenörer och företag genom tighta samarbeten och kommunikationslösningar.

– Omtaget är en milstolpe mot att skapa en ny byråmodell som innefattar varumärkesstrategi, design, event, PR, analys/insights och nu också ventures. Vi ser ett behov av att tydligare definiera vad en kommunikationsbyrå är och bör vara, att varumärken idag är i stort behov av prestigelösa, strategiska och holistiska kommunikationspartners som även kan vara snabbfotade. Där fyller vi en lucka på den globala marknaden. Vi vill bygga en plats där människor kan göra extraordinärt arbete utan att definieras eller begränsas av en kanal, en bransch eller ett tankesätt, säger Anna Karlsson, VD på Manifest Stockholm, i ett pressmeddelande.

– Vi vill skapa framtidens byrå, vilket betyder att vi är i ett tillstånd av kontinuerlig utveckling. Det nya varumärket kombinerar en något mer mogen identitet med en ny monogramlogo, en uppdaterad färgpalett och nya assets, kommenterar Josefine Hedlund, Creative Director på Manifest Stockholm.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.