Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Måns Tesch lämnar Lowe för Fallon

Publicerad: 18 september 2008, 14:11

Måns Tesch, grundare av Lowe Tesch och digital chef för Lowe Worldwide, lämnar Lowe-nätverket och går till konkurrenten Fallon London. – Jag börjar i oktober, säger Måns Tesch till Resumé. Titeln blir digital strategy director.


Måns Tesch byter Lowe mot Fallon.

Det går knappast att miste på att Fallon har stora förväntningar på Måns Tesch.  
–The real deal!

Så kommenterar Laurence Green, Fallons ordförande, rekryteringen av Tesch. Och han egenskaper sammanfattar Green: ”erfaren, smart och kreativt ambitiös! ”

Förutom Måns Tesch arbete att hålla samman det digitala arbetet i Lowe-nätverket, lyfter Fallon fram honom som mannen bakom det mångfaldigt prisbelönta Stella Artois-uppdraget. (StellaArtois.com har bland annat fått 12 Guld i New York Festivals, guld i One Show och Epica.)

Men Fallon påminner också om tidigare uppdrag för SAAB och Apple, med Lowe Tesch respektive Tesch & Tesch, som han drev tillsammans med sin bror Johan.
– Jag börjar på Fallon i oktober, säger Måns Tesch till Resumé.

Lowe-nätverket förlorade för drygt en månad sedan Stella-uppdraget till Mother i en pitch.
Men enligt Måns Tesch finns inga kopplingar till beslutet att gå till Fallon och förlusten av Stella Artois-kontot.
– Inte alls. Jag sade upp mig redan för ett par månader sedan. Och jag började prata med Fallon redan för sex månader sedan.

Fallon London har Sony som global kund och har gjort mängder av uppmärksammade kampanjer den japanska elektronikjätten, inte minst Bravia-filmerna.
– Fallon är väldigt duktiga på print och tv, men har inte gjort så mycket för nätet. Det blir extra spännande att ta det ansvaret.

Vilken digital nivå håller de brittiska byråerna?
– De flesta har någon form av satsning på gång. Historiskt har det varit ungefär samma uppdelning i London som i Stockholm. De digitala byråerna har kunnat ta för sig rejält och växa på bekostnad av de traditionella byråernas senfärdighet. Men nu är det ett helt annat tryck. Ett exempel är BBH (där Johan Tesch är creative director), där arbetar i dag ett 20-tal personer med digital kommunikation.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.