Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mardrömssiffror för norska dagspressen

Publicerad: 19 maj 2009, 09:38

Den globala finanskrisen märks tydligt även på den norska reklammarknaden.
Under första kvartalet backade medieköpen med 14 procent.


IRM konstaterar att dagspressen tar mest stryk. Både rubrik- och varumärkesannonseringen har backat kraftigt. Veckotidningarna har det också tufft i och med att upplagorna backar.

Men det finns de medier som klarar sig bra i lågkonjunkturens Norge. Utomhusmarknaden växer med 4 procent. Tv-reklamen har bara backat med 1 procent.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.