Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Margaux Dietz besöker integrationsprojekt i ny vlogg

Publicerad: 24 oktober 2018, 14:24

Influencern Margaux Dietz släppte nyligen vloggen "Hur är det att komma till Sverige" där hon besöker projektet Lobben, en inkluderingssatsning inom idrottsvärlden för asylsökande.


Ämnen i artikeln:

Margaux Dietz

Margaux Dietz unika samarbete med det EU-kommisonsfinansierade projektet visar att influencer marketing börjat användas brett, även inom statliga och internationella organisationer.

– Att få träffa alla deltagare på Lobben kändes otroligt fint och meningsfullt. Jag uppskattar verkligen möjligheterna som kommer med mitt jobb, att få träffa olika människor varje dag och att jag får lyfta frågor som jag tycker är viktiga. Arbetet som Lobben utför är fint på så många sätt, förutom att det är utbildande får deltagarna aktivera sig och ingå i ett sammanhang, ett bra sätt att bryta den tristess som kan komma med att vänta på uppehållstillstånd, säger Margaux Dietz i ett pressmeddelande.

Lobben finansieras av idrottsförbund och EU:s asyl-, migrations- och integrationsfond AMIF och startades 2017 i september förra året. Lobben har som syfte att genom sport ge asylsökande från 18 år och uppåt ökat socialt nätverk, ökade sina kunskaper i svenska, bättre självkänsla och stärkta kunskaper i ideelt ledarskap inom idrottsrörelsen. Projektet pågår i Västernorrland, Gävleborg samt Jämtland/ Härjedalen och har fått 4,5 miljoner kronor i EU-stöd.

Ämnen i artikeln:

Margaux Dietz

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.