Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Marknadschef byter optiker

Publicerad: 8 november 2010, 13:17

Offensiva optikkedjan Smarteyes har växt till sig sedan starten 2007. Nu har de 14 butiker, ett mål att ta 30 procent av försäljningen i alla städer där de finns och värvar marknadschefen Anders Zanton från konkurrenten Specsavers. – Han har lång erfarenhet och delar vår syn på enkla budskap där vi vill avdramatisera optikbranschen, säger Smarteyes vd Fredrik Wistrand om nyförvärvet.


Ämnen i artikeln:

SpecsaversSmarteyes

Han byter optiker. Anders Zanton går från Specsavers till Smarteyes.

Anders Zanton är marknadschef på Specsavers och kommer få samma tjänst hos Smarteyes.

Han tillträder tjänsten i januari nästa år.

– Efter tio år på samma företag hade jag uppnått alla mina mål. Smarteyes känns som en rolig utmaning med ett koncept som ligger helt rätt i tiden. Jag ser fram emot att börja en ny resa med dem, säger Anders Zanton.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

SpecsaversSmarteyes

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News