Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Marknadscheferna blir skribenter

Publicerad: 4 augusti 2009, 11:48

Om en månad dyker första numret av Marknadsföringen i Stockholms nya tidning upp. Den får namnet Promise och kommer att fyllas med artiklar från föreningens medlemmar.


Francesca O’Brien Apelgren, vd på Marknadsföreningen i Stockholm.

– Det blir en ny medlemstidning som vi startar i egen regi. Vi kommer också att starta en sajt, säger Francesca O’Brien Apelgren, vd på Marknadsföreningen i Stockholm.

Marknadsföreningen i Stockholm har runt 3 000 medlemmar. De flesta är marknadschefer. Tidigare har föreningen samarbetat med kundtidningsförlaget Appelberg som gjorde tidningen Komet för medlemmarna.

Efter den har föreningen gett ut den egna tidningen Marknadsledaren, men nu blir det en nytändning med Promise.
– Pro är för på latin och mis är förkortningen för vår förening. Med ett e på slutet blir det Promise och med det menar vi att tidningen ska vara ett löfte om att berätta om det som händer.
– Det kommer att bli både information från föreningen och vad som händer i stort i branschen.

Tidningen ska komma ut med 6 till 8 nummer per år och siktar på att bli 24 sidor tjock. Skribenterna hämtas från de egna leden. Bland annat kommer Robert Dysell, planner och varumärkesstrateg på Bror Rudi Creative och Lars-Göran Nyström konsult och lärare på Berghs att skriva i första numret. Christer Fälldin, redaktionschef på Privata Affärer har gjort omslaget och profilen på tidningen.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.