Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mary Lee Sjönell leder workshop om ACNE

Publicerad: 24 november 2009, 07:38

"King Kong versus Godzilla". Det är rubriken på Bongos Mary Lee Sjönells workshop under pågående Eurobest-veckan.


Mary Lee Sjönell – nu på Eurobest.

– Det är en utveckling av seminarieserien om storytelling ur ett nordiskt perspektiv som vi genomfört under hösten i samarbete med Svenska konsulatet i New York, förklarar Mary Lee Sjönell.

Under torsdagens workshop kommer bland annat att ACNE att få tjäna som varumärkesexempel, med understöd av senaste forskningsrönen från amerikanske antropologen Jonathan Harris, en uttalad teknikanhängare som vill ge tekniken ett mänskligare ansikte.

– Det sker så mycket inom digital kommunikation just nu. Alla talar om social storytelling, men utvecklingen leds fortfarande i hög grad av tekniker. Det finns ett gap som hämmar både breddningen och emotionella fördjupningen av det klassiska historieberättandet som byggt varumärken som Apple och Nike, säger Mary Lee Sjönell.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.