Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 juni 2009, 12:25
Vad har president Obama gemensamt med chips? Framtidens storytelling! Bongos Mary Lee Sjönell ska i Cannes nästa vecka reda ut mekanismerna bakom några av det senaste årets mest framgångsrika kampanjer.
Mary Lee Sjönell.
Bongos vd Mary Lee Sjönell ska under rubriken Let’s Dance hålla ett seminarium om storytellling i Cannes nästa vecka.
– Jag ska försöka reda ut vad begreppet innebär och ge instrumenten till interaktiv-, progressiv och social storytelling som skiljer sig en del från det klassiska sättet att jobba med storytelling i kommunikation. Det är ämne som utvecklats i stora steg, inte minst tack vare nätet.
Hon kommer bland annat att utgå från Barack Obamas presidentkampanj och Doritos Hotel 626, som bland annat svenska B-Reel jobbat med.
– Doritos är min personliga favorit. Samtidigt visar båda kampanjerna hur man kan jobba med samma medel, oavsett om det handlar om ett snacks eller en president.
Peter Willebrand