Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mastercard förlänger sponsorskap till 2012

Publicerad: 16 juni 2009, 14:39

Mastercard Worldwide använder sponsorskap som en viktig del i företagets marknadsföring. Nu har de beslutat att förlänga sponsorskapet med UEFA Champions League i ytterligare tre år.


Ämnen i artikeln:

Mastercard

Mastercard Worldwide meddelade idag, tisdag, att de bli officiell partner till UEFA Champions League till slutet av 2012. Därmed tar de även den fjärde platsen som officiell partnern för åren 2009-2012. Övriga tre som redan är klara är Heineken, Sony och UniCredit.

I en kommentar säger Javier Perez, ordförande Mastercard Europa:
– Sponsring utgör en kritisk komponent i Mastercards globala marknadsföringsstrategi och vi är glada att förnya vårt engagemang med UEFA Champions League. Vi kommer att fortsätta att använda denna plattform för att ytterligare ge värde för aktieägarna genom att skapa exklusiva affärer och uppbyggnadsmöjligheter för våra kunder samtidigt som vi fortsätter att bygga Mastercards varumärke genom att erbjuda ovärderliga erfarenheter till de kunder som har Mastercard-kort.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Mastercard

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.