Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 11 februari 2014, 09:49
Mattias Josander har utsetts till ny marknadsdirektör på Swedish Match. Han kommer närmast från en tjänst som vd på reklambyrån Action Europe och dessförinnan global marknadsdirektör på Peak Performance och vd Red Bull Sverige
Ämnen i artikeln:
Swedish Match– Jag ser mycket fram emot att tillsammans med medarbetarna bygga framtidens marknadsavdelning på Swedish Match som är ett av få FMCG-bolag som fortfarande är svenskt och som verkar på en marknad som allt tydligare präglas av en ökad närvaro av de globala cigarettbolagens snusvarumärken, säger Mattias Josander, ny marknadsdirektör på Swedish Match. Min övertygelse är dock att Swedish Match kompromisslösa fokus på kvalitet i alla led ger unika förutsättningar att ytterligare stärka varumärkesportföljen.
Mattias Josander har 15 års erfarenhet från ledande positioner inom en rad internationella företag som Red Bull, Loréal och Peak Perfomance samt är verksam vid Berghs School of Communications där han håller i Executive-kursen "Resultatbaserat ledarskap".
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Swedish Match