Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Mc-killar och otrohet i Icas senaste reklamfilm

Publicerad: 20 April 2009, 14:21

Ica släpper en ny kampanj för att berätta att de från och med idag, måndag, gör en av företagets största prissänkningar någonsin. Kampanjen är precis som tidigare signerad King.


Mc-killar, otrohet och långbord i Icas senaste reklamfilm

Ica vill rädda sig igenom långkonjunkturen med hjälp av prissänkningar. Totalt har 2 000 varor i kedjans sortiment fått lägre priser. Det innebär enligt Ica en prissänkning på mellan 2-10 procent, beroende på handlarens prissättning.

Enligt Ica handlar det om att visa att livsmedelsbutiken har alternativ för alla plånböcker.

Kenneth Bengtsson
, vd och koncernchef på Ica, berättar om satsningen.
– Vi gör nu en kraftfull prissatsning på den svenska marknaden för att bidra till att dämpa effekten av de ofrånkomliga prisökningar som blir följden av den svaga svenska kronan. Vi vill att fler kunder ska känna att pengarna räcker till mer.

Satsningen marknadsförs med en reklamfilm från King. Filmen är en del i den såpa som Ica kört under flera år. Reklamfilmen kommer att gå i tv. Den backas upp av dr, radio, print, webb samt butiksskyltning. Enligt Ica är detta årets största kampanj från dem.

Mediebyrå är IUM.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.