Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 7 Augusti 2019, 07:11
Den oskyldiga produktlanseringen av drycken McFizz i Japan förvandlades till det rakt motsatta för McDonald's. Flera användare på sociala medier har roat sig med att luta muggarna i olika vinklar som ställer trycken med pojken och flickan i sexuella positioner.
Ämnen i artikeln:
McDonald´sMcFizz är en ny kolsyrad dryck som lanserades för en månad sedan på flera markander runtom i världen. I Japan har drycken serverats och marknadsförts genom en pojke och en flicka. De transparenta har producerats i flera olika varianter med pojken på ena sidan och flickan på den andra. När du har svept drycken och är klar kan det se ut som att pojken och flickan kysser varandra.
En kreativ idé från marknadsavdelningen som tagit en oväntad vändning de senaste veckorna. Vilket AdAge rapporterar om. För när muggarna vrids i olika vinklar skapas bilder där pojken och flickan ger sig in på mer barnförbjudna lekar. Vilket kanske inte är så passande för en annonsör som McDonald's där barnfamiljer är målgruppen.
De senaste dagarna har medier som Kotaku, SoraNews, Mashable och The Takeout uppmärksammat den ofrivilliga sexualiseringen av muggarna.
Ämnen i artikeln:
McDonald´s