Nyheter
Men hallå! ...Mats Lodin, chef för Bonniers specialtidningar
Publicerad: 8 november 2007, 12:22
Ni har registrerat 20 nya Allt om-titlar hos PRV. Vad är det som gör Allt om-konceptet så oslagbart?
"- Det är ett enkelt sätt att tala om för konsumenterna vad tidningen handlar om. Vi har ju haft massa tidningar med andra namn, det har inte fungerat så ofta. Guru satt ju intill er på Resumé, se hur det gick för den tidningen?! Det är klart att det är skittråkigt - men det fungerar.Vilken Allt om-tidning fungerar bäst?- Det finns flera: Allt om mat, Allt i hemmet, Allt om resor och Allt om trädgård. De tidningarna är alla stora och marknadsledande.Och vad blir nästa Allt om-tidning?- Du känner ju till Allt om fritidshus, den kommer i mars. Sedan får vi se vad vi plockar från projektlistan. Vi får vara glada om 30 till 40 procent av de nya titlarna klarar sig. I Amerika räknar man med 10 procent.Ni har registrerat 20 nya titlar. Hur kom ni fram till dessa?- Vi satt bara och diskuterade fram vilka som verkade intressanta. Men oftast klarar sig inte tidningar med konstiga namn. Tara är undantaget som bekräftar regeln.Ni missade några. Du vet alla äter japansk mat nu. Allt om sushi.- Underbart! Skitbra!Allt om Harry Potter?- Lysande! Livslängd två år. Den är redan hemma!Allt om allt?- Jag tror att någon redan har försökt registrera det. Men PRV tyckte att det var lite för generellt. Men man skulle ju kunna göra Allt om allt och ta lite material från alla de andra Allt om-tidningarna. Det skulle kunna bli den enda tidning människor behövde läsa.