Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

MER:s nya kärlekssaga

Publicerad: 22 april 2010, 12:10

MER fortsätter på sitt kärlekstema. Denna gång är det ett par på en badstrand som finner varandra. Som vanligt är det Storåkers McCann som ligger bakom storproduktionen.
Regissör: Oscarsbelönade Joachim Back.


Ämnen i artikeln:

Storåkers McCannRobert Nygren

Kärlek på en badstrand. Det lyfter läskdrycken Mer fram i sin kommande reklamfilm. I filmen, inspelad i Uruguay syns ett par filmiskt finna varandra på en badstrand. Allt under parollen- Älska Mer.
– Vi vill slå ett slag för kärleken, och lyfta fram att verkligheten kanske inte alltid överträffar drömmen, men att det kan bli bra ändå, säger Robert Nygren, projektledare på Storåkers McCann.

Med denna film inleds fjärde året på den framgångsrika resan där Storåkers dramatiserat budskapet för läskedrycken Mer utifrån plattformen Älska mer.
– Med den här filmen vill vi hålla ihop det lite mer. Vi har rört oss i olika världar med våra olika filmer som alla haft ett eget formspråk, nu går vi tillbaka till klassiskt nostalgiskt 70-tal och dett klassiska dramat: pojke möter flicka, något som rimmar väl med kärlekstemat rent tonmässigt.

Regissör för filmen är Oscarsbelönade Joachim Back.
– Det var lite av en slump vi sprang på honom, men vi har sett hans tidigare arbete och han är otroligt duktig, säger Robert Nygren.

Mer:s nya reklamfilm börjar sändas den här veckan kommer att gå tung på tv och bio ett tag  framöver.

Fakta

Arbetsgrupp Storåkers
Robert Nygren, Projektledare
Ola von Bahr, AD
Mia Cederberg, copy
Malin Almqvist, Produktionsledare
Sara Bellafesta, Original
Mark Baughen, Byråprodcent

Produktionsbolag Suzumuchi
Joachim Back, Regissör
Martin Elley, Producent

Mediebyrå: IUM

Kund: Coca Cola Nordic
Rikke Lerhoej, Marketing Manager
Jens Jermiin, Marketing Services Director

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.