Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Metro lanserar e-handel

Publicerad: 1 mars 2018, 13:12

Foto: Kristofer Johnsson

Metro Media House lanserar e-handeln inmycorner.se i samarbete med 15 skandinaviska designers och återförsäljare. Plattformen kommer att stärkas av målgruppsflöden från Metro Mode.


Ämnen i artikeln:

Metro

Många är de mediehus som det senaste åren valt att starta upp e-handlar, på den amerikanska marknaden kan bland annat BuzzFeed nämnas medan vi på den svenska har bland annat Nyheter24-Gruppen.

Nu hakar Metro Media House på trenden genom att lansera e-handeln inmycorner.se. E-handeln samarbetar med 15 skandinaviska designers och återförsäljare och kommer att fokusera på inredning. Som betallösning kommer man att använda sig av Klarna Checkout och PayPal.

Tanken är att e-handeln ska stärkas genom data från Metro Media House övriga ben.

– Strategin bakom vår e-handelssatsning är enkel, men ambitiös. Vi ska bygga skalbar e-handel med attraktiva produkter utifrån målgruppsflöden inom bland annat Metro Media Houses olika kanaler, säger Kia Agerhem, chief strategy officer inom Metro Growth Media.

Inmycorner.se kommer att vara en del av affärsområdet Metro Growth Media som via nya digitala affärer ska stärka det smått krisande mediebolaget.

– E-handel är en viktig del av flertalet nya satsningar och projekt som kommer under 2018. Vi kommer att våga testa nya saker och utmana både marknad och oss själva, precis som Metro alltid gjort. Det är ett arv som är rotat i varumärket och som vi vill förvalta, säger Mikael König, vd på Metro Media House.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.