Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Metro plockar chef från mediebyrå

Publicerad: 27 november 2008, 13:40

Metro trotsar krisen och utökar sin storkundsavdelning med Alex Ericson idag printchef på mediebyrån Scream.


Förklaringen till att Metro vågar satsa på den svajiga annonsmarknaden är att annonsamarbetet med Aftonbladet "Dawn till dusk" fått en bra start. Femton nya annonsörer har provat paketet.

– Vi visste att D2D är en produkt som marknaden efterfrågat. Med en räckvidd på mer än 60% i hela landet i åldersgruppen 15-49 år och över 70% för samma målgrupp i storstad har vi en unik produkt att erbjuda våra kunder, säger Peter Paunovic, försäljningschef på Metro i en kommentar.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.