Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Metrochef ut i världen

Publicerad: 23 september 2010, 07:10

Metros svenska marknadsdirektör tar över rollen som Vice President, director Global Marketing för tidningen och därmed lämnar ansvaret för den svenska marknaden.


Quarles Christian (Foto: Tero Marjamäki)

–Metro kommer satsa stort på varumärket och vi kommer också öka våra insatser på global nivå. Min nya roll innebär att jag kommer att lägga allt mitt fokus på den uppgiften och inneha det övergripande ansvaret, säger Christian Quarles van Ufford till Resumé.

I augusti stod det klart att Metro skrotar byråtänket och istället sätter ihop ett eget ”brand-team”, där Metros svenska marknadsdirektör Christian Quarles van Ufford var högst ansvarig. Nu står det klart att Christian Quarles blir Vice President, director Global Marketing för Metro. ”Brandteamet”, bestående av Mattias Frodlund, Per Hellberg och Jesper Eronn får nu också det globala ansvaret för Metros alla marknader.
– Under två år har vi haft ett stort fokus på att förbättra tidningens innehåll och design. Vår ambition är att utveckla Metro till ett premium varumärke – som ska förknippas med hög kvalité.

Ett steg i detta blir fler globala event.
– Målsättnigen är att ha tre globala event per år. När vi har kört vårt event Metro Photo Challenge har vi sett hur mycket det stärker varumärket och för samman ”Metropoliter” över hela världen.

I slutet av oktober ska ett helt nytt varumärkeskoncept lanseras internt, för global lansering vid årsskiftet 2010/2011.

Cristian Quarles Van Ufford påbörjar sin nya den 1 januari. I nästa vecka går tiningen ut med ansökan efter ny marknadsdirektör för Sverige.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.