Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 8 november 2007, 12:21
Medieförmedlaren Mindshare har tagit hem ett gigantiskt konto för Gillette. Ett företag som spenderar 600 miljoner dollar i media per år världen över.
Enligt både adage.com och brandrepublic.com, byter Gilette nu mediebyrå. Varken Gillette eller Mindshare vill dock kommentera uppgifterna.- Tyvärr kan jag inte lämna några kommentarer, säger Niclas Fröberg på Mindshares svenska byrå.Tidigare arbetade Gillette med Omnicom-gruppens mediebyrå OMD på den amerikanska och europeiska marknaden, men har under en tid sett över sina mediebyrårelationer. Mindshare bjöds in till pitchen tack vare att nätverkskollegan Ogilvy tidigare arbetat med reklam för Duracell, ett varumärke som ägs av Gillette. Även Unviersal McCann har arbetat med Gillette, på den latinamerikanska och asiatiska marknaden.Enligt vad de båda nättidningarna erfar har nu Mindshare fått hela kontot. Gillette lägger uppskattningsvis 600 miljoner dollar per år på mediaköp, vilket motsvarar nästan 5,6 miljarder kronor.Gillette marknadsför bland annat rakproduker under namnen Gillette och Venus, Duracell-batterier och tandborstarna Oral-B.
Karin Jansson