Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mindshares vd spelade dubbelt

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

När Mindshares vd Niclas Fröberg förhandlade med tv-bolagen om ett av Mindshares största konton, krävde han samtidigt ett förmånligt avtal för sitt eget e-handelsbolag Popsox. TV 4 ställde upp - och gjorde en usel affär.


Det uppskattade bruttovärdet på det reklamutrymme som Niclas Fröberg fick i TV 4 var 10-12 miljoner kronor. Enligt avtalet skulle TV 4 få andel av Popsox försäljning av strumpbyxor över internet. Bolagets hela omsättning uppgick förra året till 436 000 kronor.- En jävligt skitig affär, säger en av de mediesäljare som stod emot Niclas Fröbergs krav.Fröberg själv hävdar att hans privata affärsverksamhet aldrig krockar med hans roll som vd på Mindshare. Ändå vill han inte kommentera Popsox affär med hänvisning till WPP:s (Mindshares ägare) policy.Läs mer i dagens utgåva av Resumé (36/02).

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.