Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Moonwalk och Darling enda svenska vinnare i LIAA

Publicerad: 8 november 2007, 12:21

Igår hölls prisutdelningen för årets London International Advertising Awards. Trots hela 19 svenska nomineringar fanns det bara en enda svensk vinnare i år - Moonwalk Sthlm och Darling med Get Some Real.


Get Some Real har redan belönats i flera andra tävlingar. I Guldägget i april i år vann bidraget ett guldägg i internetklassen och i Cannes Lions i somras belönades det med ett silverlejon.Igår fick Moonwalk och Darling åter igen ta emot ett guld för sin uppmärksammade antiporrkampanj Get Some Real vid LIAA, som i år arrangerats för sjuttonde året i rad. Bland annat Calle Sjönell, creative director på Moonwalk var på plats i London och tog emot priset i kategorin "interactive/media promotion".Några övriga svenska bidrag fanns i år inte bland vinnarna i LIAA. Konkurrenen har dock varit hård. Totalt har över 16.000 bidrag från 76 olika länder tävlat i år.I kategorin television/film gick årets Grand Prix inte helt oväntat till Nikefilmen "Tag", gjord av Wieden + Kennedy och regisserad av Frank Budgen.Grand Prix i print gick till "Cowboy" för Cancer Patients Aid Association och reklambyrån Ogilvy & Mather i Mumbai i Indien. Samma kampanj belönades också med årets Grand Prix i utomhusklassen.I radiokategorin gick året Grand Prix till bidraget "Mr. Company Computer Guy" som ingår i Bud Lights "Real American Heroes"-kampanj, gjord av DDB Chicago.I internetkategorin belönades www.thethirdplace.com, gjord av Hi-Res i London, med årets grand Prix.I förpackningsdesign delades flera guld ut men inget Grand Prix.

Pia Grahn

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.