Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Morbergs kaxiga mål: Sälja slut

Publicerad: 4 April 2011, 08:39

Förra veckan släpptes Magasin Morberg i butik. 42 000 exemplar av magasinet har tryckts och magasinets ansikte utåt – Per Morberg – hoppas på att sälja vartenda ex. – Han har hög tro på sig själv, säger Lars Frank, ansvarig utgivare för Magasin Morberg.


Ämnen i artikeln:

Per MorbergMagasin Morberg

För snart en vecka sedan lanserades Magasin Morberg i butikerna och responsen har varit positiv så här långt.
– Det har varit bra tycker jag, det har varit många positiva kommentarer på hemsidan. Vi har också fått mycket uppmärksamhet i medierna, vilket vi är glada för, säger Lars Frank till Resume.se.

Magasinet trycktes i 42 000 exemplar, varav 35 000 gått ut till butikerna. Än så länge är det för tidigt för att säga något om hur försäljningen fungerat.
– Man brukar väl säga att det är bra att sälja ungefär hälften av upplagan så det är väl det vi har som mål, säger Lars Frank.

Magasinets frontfigur, Per Morberg, har satt ribban något högre.
– Han har hög tro på sig själv så han hoppas på att det ska sälja slut, säger Lars Frank.

Tidigare har Resume.se rapporterat om Magasin Morbergs framgångar när det gäller annonsförsäljningen.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Per MorbergMagasin Morberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.