Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Motigt för Anton Körberg

Publicerad: 18 oktober 2011, 10:15

Anton Körberg fick en tuff start som programledare för nya TV11-satsningen ”All världens reklam”. "Bara" 21 000 tittare såg programmet. – Vi är ändå nöjda. Andelsmässigt var det en fördubbling i vår målgrupp jämfört med snittet, säger Martin Nygren, exekutiv producent.


Ämnen i artikeln:

TV11

Anton Körberg leder nya All världens reklam Foto: TV11

I går var det premiär för ”All världens reklam” i TV11. Själva  programidén är, precis som namnet antyder, att visa upp reklamfilm från  alla världens hörn.

Programmet, som har producerats av OTW och leds av Anton Körberg, sänds måndag till torsdag varje vecka – totalt 40 episoder.

– Jag har varit jävligt fascinerad av reklam hela livet. Sedan är  reklamare rätt roliga. Med sina jättestora klockor och glasögon med  fönsterglas tror de att de är smartare än alla andra, sa Anton Körberg till Resume.se förra veckan.

21 000 tittare såg premiärprogrammet. Ratingen i TV11:s huvudmålgrupp 15-39 år var 2,8 procent.

– Vi tycker att det är en bra start för ett nytt program i en så nysatt kanal som TV11. Andelsmässigt var det dubbelt så hög rating som snittet för våra program.

Hur viktigt är det här programmet för TV11?
– Det är ett av de få egenproducerade programmen och det är viktigt att det går bra för dem.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TV11

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.