Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

MSL tar hem Turkish Airlines

Publicerad: 8 april 2011, 10:08

Turkish Airlines, världens åttonde största flygbolag, har valt MSL som ny PR- och kommunikationspartner för de nordiska länderna. I uppdraget ingår bland annat att driva och utveckla Turkish Airlines varumärkesarbete mot den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

MSL

MSL finns i hela Norden och i Sverige kommer vi att arbeta med MSL Stockholm.
– Vi känner oss glada och ser med förväntan fram emot vårt samarbete, säger Gisle Dueland, marknadschef på Turkish Airlines i Stockholm i ett pressmeddelande.

I MSL´s uppdrag ingår att öka kännedom om Turkish Airlines produkter, destinationer samt flygbolagets stora satsning på affärsresenärer genom Business Class och nya Comfort Class.

– Vi är oerhört glada över att nu ha fått förtroendet att stödja Turkish Airlines i den vidare expansionen i Norden. Vi har en väl integrerad organisation i de nordiska huvudstäderna och vår arbetsgrupp inom Travel & Leisure arbetar sömlöst för att utveckla kreativa och effektiva kampanjer, säger Hanna Jämtin, ansvarig projektledare på MSL Stockholm.

Turkish Airlines nätverk når för närvarande ca 170 destinationer och har ca 31 miljoner passagerare årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största flygbolag mätt i passagerarantal.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

MSL

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.