Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Mycket att lära av TV4

Publicerad: 7 oktober 2011, 06:17

Ett nystartat bolag tar över TV4-gruppens reklamproduktion. Bolaget kommer att ägas och drivas av The Chimney Pot-gruppen. – Det är såklart superspännande för oss, säger The Chimney Pots vd Henric Larsson, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

The Chimney PotTV4

Henric Larsson.

I går meddelade TV4-Gruppen att man nått ett avtal med The Chimney Pot. Ett nystartat bolag, med The Chimney Pot-gruppen som ägare, kommer att ta över reklam-, profil- och grafikverksamhet för TV4-gruppen.
– Det är så klart superspännande för oss. Det innebär att vi kommer att kunna bredda vårt erbjudande med fler tjänster. Det finns också mycket att lära av TV4 som har byggt upp ett av Sveriges starkaste varumärken, säger Henric Larsson.

Postproduktionsbolaget The Chimney Pot kommer att fungera som en underleverantör till det nya bolaget.

På personalsidan kommer många av de som i dag arbetar inom TV4:s reklamproducerande avdelning att erbjudas jobb i det nya bolaget. En del av den personal som i dag har frilansanställningar hos TV4 kommer att erbjudas fasta anställningar.
– Vi kommer att ha fler fasta anställningar i det nya bolaget jämfört med hur det ser ut på TV4, säger Henric Larsson.

Han fortsätter:

– Vi kommer att behöva rekrytera mellan fem och tio personer sammanlagt.

Redan nu har ett antal rekryteringar genomförts men dessa är ännu inte officiella.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

The Chimney PotTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.