Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nakeds nya kund sågar branschen

Publicerad: 11 mars 2010, 10:22

Byrån Naked har fått en ny kund – Bilia.
I samma veva som nyheten presenteras sågar bilkedjan sin egen bransch.
– För oss har det varit viktigt att ha en partner som kan bidra med nya perspektiv i en bransch som allt för länge levt med för många sanningar, säger Pär Bäck på Bilia.


Ämnen i artikeln:

Naked

Sågningen görs i ett pressmeddelande som skickas ut för att presentera att Bilia valt Naked för sin kommunikation.
– Nakeds kanaloberoende angreppssätt i kombination med deras förståelse för våra utmaningar fick oss att välja dem. För oss har det varit viktigt att ha en partner som kan bidra med nya perspektiv i en bransch som allt för länge levt med för många sanningar, säger Pär Bäck på Bilia i pressmeddelandet.

Naked ser sig inte som en traditionell reklambyrå. I stället vill man gå över gränserna. Byrån ska ta fram en ny kommunikationsplattform för Bilia och de första kampanjerna ska göras under senvåren.

– Bilia har själva identifierat ett behov att förändra sin kommunikation och hur de pratar med sina kunder. Detta förändringsarbete är vi glada över att ha möjlighet att vara med i. Vi älskar att arbeta med kunder som vågar utmana branschkonventioner, säger Fredrik Svensson, managing patrtner på Naked.

Bilia har tidigare haft inhouse-lösningar för kommunikationen.

Uppdatering: I en tidigare version av artikeln stod det att Bilia var kritiska till reklambranschen. Det var ett missförstånd. Pär Bäck syftade på den egna branschen i uttalandet.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Naked

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.