Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nansen växer globalt

Publicerad: 16 september 2013, 07:51

Michael Jäderlind

Foto: Pressfoto

Digitalbyrån Nansen har ökat sin omsättning med 44 procent mot föregående år – och nyanställt 15 personer de senaste månaderna.


Ämnen i artikeln:

Nansen

Koncernens omsättning under det brutna räkenskapsåret 2012-2013 uppgick till 74 miljoner kronor, en ökning med hela 44 procent mot föregående år.  

De senaste månaderna har bolaget nyanställt 15 personer till kontoren i Stockholm, London, New York och Chicago samt till det nyöppnade kontoret i Washington D.C.

Nansens medgrundare och koncernchef Michael Jäderlind menar att är det byråns erbjudande och arbetssätt som är motorn i byråns framgångar.

– Att vi förstår de kommunikativa och de tekniska utmaningarna för digital kommunikation på djupet och utifrån det skapat ett integrerat arbetssätt där strategi, design och teknik samarbetar från projektstart till leverans.

Nansen arbetar integrerat med strategi, koncept, design, affärsutveckling och teknik för digitala plattformar och tjänster med fokus på slutanvändaren.

Bland byråns nya kunder finns Barncancerfonden, MTG, LRF Konsult, Bonnier, SkandiaBanken och Absolut Vodka. Sedan tidigare arbetar Nansen med den digitala närvaron för Schibsted, Coop, Electrolux, Saco och Swedbank Fastighetsbyrån.

Ämnen i artikeln:

Nansen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.