Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Nyheter
Publicerad: 18 september 2008, 15:43
Trevligt bondförnuft och närproducerat. Det är temat när Klirr Proximity gör sin första reklamkampanj för Sempers barnmat.
Foto: Semper
Med sikte på miljö- och hälsomedvetna småbarnföräldrar i storstäder drar Semper om drygt en vecka igång en nylansering av sin ekologiska barnmat som nu får ett bredare och nytt sortiment.
Klirr Proximity vann i våras pitchen att göra kampanjen. Identity Works har hjälpt till med att designa ny logga och förpackning för den ekologiska barnmaten.
Allt är trivsamt och blommigt.
Per Ottosson, projektledare på Klirr Proximity, ser ingen anledning att slå på stora trumman eller använda "knasigheter".
– Vi behöver bara på ett trevligt sätt berätta vad vi tillhandahåller.
Målet är att ta marknadsandelar av tyska Hipp som i dag är stora i de ekologiska barnmatshyllorna. Därför ifrågasätter man, i nya kampanjen, hur ekologiskt det egentligen är med barnmat som är transporterad på lastbil från Tyskland. Och betonar att Semper är det enda företaget som producerar ekologisk barnmat i Sverige. Och i frågasätter hur ekologiskt mango i barnmat egentligen är.
– Det handlar om var det är producerat. Semper producerar i Eslöv, påpekar Per Ottosson.
Kampanjen börjar i vecka 40 och går i print, på webben och DR.
Projektledare: Per Ottosson
Produktionsledare: Jessica Olérs
Planner: Petter Janbell
AD: Jonas Granström
Copy: Ida Kärrby
Webbproducent: Anna Nauckhoff
Original: Maria Carlzon
Webbproduktion: Smedby Digital