Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Näsdukschock i Otrivins nya film

Publicerad: 13 Oktober 2008, 14:58

Novartis lanserar nu en helt ny nässpray – Otrivin Comp. Den löser både upp nästäppa och stoppar rinnsnuva. I veckan är det premiär för reklamfilmen.


– Vi har stora förhoppningar på Otrivin Comp, eftersom den löser två problem för konsumenten. Förhoppningen är att den både ska öka våra andelar och locka nya kunder, säger Magnus Tegström, chef OTC Sverige, på Novartis i Sverige.

Otrivin gick under 2007 om Nezeril, som tidigare var marknadsledare på nässpray. Det innebär ett nytt ansvar.
– Nu ska vi driva kategorin som helhet och inte bara stirra på marknadsandelarna.

Hur tänkte ni i utformningen av den nya kampanjen?
– Vi provade lite olika utformningar. Det viktigaste var att konsumenterna skulle förstå att sprayen har effekt på rinnsnuvan. Näsdukarna fungerade väldigt bra i de förtester vi gjort.

Tv-kampanjen rullar igång nu i veckan och kommer sedan att pågå under den närmaste månaden. Filmen kommer att backas upp av event. Reklambyrå är Saatchi & Saatchi.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.