Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

"Nästa stora omgörning blir webben"

Publicerad: 2 april 2008, 12:42

Den 28 maj utser Resumé de 499 bästa & mäktigaste i medie- och marknadskommunikationsbranschen. Varje dag intervjuas en av de nominerade. I dag intervjuas Frida Boisen, chefredaktör för Plaza Kvinna.


Frida Boisen.

Vad gör dig till en bra publicist?
– Jag hoppas och tror att jag kan tillföra något med den bakgrund jag har som nyhetsjournalist. Min ambition är att försöka ge mer djup till tjej- och modetidningssegmentet. Även om vi skriver om mode, skönhet och lifestyle precis som våra konkurrenter har vi ambitionen att hela tiden berätta något nytt. Det är därför andra medier gör rewrites på varje nummer vi ger ut. Det är jag stolt över.

Hur tycker du att året har varit?
– Det har varit hektiskt, omvälvande och inspirerande. Vi gjorde om formen på tidningen och det var verkligen ett jättejobb.

Varför gjorde ni om den?
– Jag hade längtat efter det ett längre tag. Det kändes som att det verkligen var dags. Vi ville ge tidningen en tydligare och lyxigare prägel. Vi vill inspirera, engagera och revolutionera våra läsares världar. Det är även en högre modegrad i tidningen där vi jobbar med de allra bästa.

Vilka har varit utmaningarna?
– Det är att ständigt förnya, våga satsa och vara tydlig. Det handlar även om att hitta de bästa medarbetarna. För det är så mycket lättare att jobba och hitta kreativitet om man har roligt.

Vad har du för mål det här året?
– Det är att höja ribban hela tiden. Nästa stora omgörning blir webben. Vi är väldigt nöjda med hur magasinet ser ut. Nu vill vi satsa mer på webben under året. Vi vill känna samma starka känsla för den som för magasinet.

Kommer ni att ha en egen redaktion för webben som Veckorevyn har?
– Det kan jag inte avslöja här och nu. Men läsarna är kräsna, precis som jag själv är. Man vill inte läsa gammal skåpmat på webben. Även om vi har olika innehåll på webben och i magasinet så vill vi satsa mer. Att ha en egen redaktion för webben är en väg att åstadkomma det.

Hur känns det att vara nominerad?
– Oerhört smickrande. Det är gulligt!

På vilken plats skulle du sätta dig själv på listan?
– Oj, vad svårt. Min ambition är att klättra varje år, för jag känner att jag fortfarande har mycket att lära och det finns många duktiga publicister.

Se alla nominerade och nominera din kandidat

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.