Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

Nej han jobbar inte med reklam

Publicerad: 18 februari 2009, 23:13

Han är visserligen uppräknad som medlem en brittiska Radial TV:s musikpanel. Men, nej! Skribenten Andres Lokko förnekar än en gång att han tagit steget över till reklambranschen.


Andres Lokko jobbar inte med reklam. Foto: Resumé

Brittiska Radial är bolag som fungerar som musikkonsulter i bland annat reklam- och tv-branschen.
En av dem som enligt hemsidan ingår i panelen är skribenten Andres Lokko – utan hans egen känndeom.  
– Det är en tre år gammal nyhet. En gammal kompis i nordvästra London driver företaget, men jag har aldrig gjort något för dem, varken förr eller senare. Det blev nog ett ensamföretag till slut.

Han kanske borde uppdatera sin hemsida?
– Verkligen. Det är en oerhört föråldrad nyhet som du googlat fram.

Tack och lov då att vi hittade den till slut!
– Ja, verkligen.

För något år sedan gjorde jag också en intervju med dig eftersom vi trodde att du skulle börja jobba med reklam tillsammans med din bror, vilket du även då förnekade… (Anders Lokko skulle få titeln communication wizard)
– Ja. Det förstås smickrande att folk vill att jag ska vara med, men jag hinner tyvärr inte med sådant.

Det finns i alla fall en faiblesse för att placera dig i vissa sällskap verkar det som…
– Ja, men jag jobbar på som vanligt, med det jag alltid gjort.

Och så till eviga frågan om din antologi på Modernista: Är den på väg?
Pietro Maglio på Modernista vet fortfarande mer än jag. Det verkar ta tid.

Den kanske också blir lika daterad som nyheterna om dina jobb?
– Texterna är redan så gamla att det inte gör något. De är mer som en fin Bordeaux som mår bra av lagras i källare, åtminstone några av dem. Men visst, det vore kul om förlaget fick ändan ur…

Någon musik du skulle vilja rekommendera våra läsare just nu?
– Jag ska se Passion Pit ikväll, ett amerikanskt band som är mycket bra och som släpper en ny skiva i sommar.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.