Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Nyheter

Nelly.com lanserar kundtidning

Publicerad: 8 Mars 2011, 13:52

I dag lanserar e-modebutiken Nelly.com tidningen Nelly Magazine. Tidningen kommer att fokusera helt på mode och upplagan för första numret är 40 000 exemplar.


Ämnen i artikeln:

Nelly.comRedaktörerna

Första numret av Nelly kommer ut idag. Foto: Nelly.com/Redaktörerna

Nelly Magazine kommer att produceras av Redaktörerna i samarbete med Nelly.

– Det här är ett jättekul uppdrag för oss och även om vi slipat på förstanumret länge så känns det riktigt härligt att hålla det i handen, säger Åsa Rydén Antonsson från Redaktörerna som nu är redaktionschef för Nelly Magazine, till Resume.se.

Tidningen kommer att ges ut sex gånger under 2011 och det finns stora planer på att öka utgivningstakt, omfång och upplaga. Man planerar till exempel att ge ut tidningen i de länder som Nelly.com vänder sig till, alltså Danmark, Finland, Norge, Nederländerna och Tyskland.

Annonsförsäljningen har Nelly själva valt att ta hand om och de har i första hand vänt sig till sina primära leverantörer, så som Pepe Jeans, Ben Sherman och Lacoste.

Nelly Magazine kommer att innehålla aktuella trender, modeinspiration, intervjuer och kändisporträtt.

– Det blir mode för hela slanten. Innehållet baseras mycket på hur Nelly-kunden ser ut, alltså tjejer i åldrarna 20-25. Det är där tyngdpunkten ligger, säger Åsa Rydén Antonsson.

För att få tidningen måste man bli kund på Nelly.com men inte ens då är det säkert att man lyckas komma över en. Tidningen erbjuder inte prenumerationer eller lösnummer än så länge.

– Vi har redan läsare eftersom det är en kundtidning, det är särskilt utvalda kunder hos Nelly.se som får tidningen.

Tidigare har konkurrenten Bubbleroom.se släppt magasin.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Nelly.comRedaktörerna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.