Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Nyheter

Netflix är varumärket med mest positivt buzz bland unga

Publicerad: 24 September 2018, 08:16

Den amerikanska streamingjätten toppar YouGovs word of mouth-index bland unga.


Ämnen i artikeln:

FacebookVolvoSwishNetflixApple

YouGovs word of mouth-index beräknas genom att respondenterna i undersökningen frågas ut om vilka varumärken de pratat med vänner och familj med, både on- och offline, och som de hört mest positivt om. Även positiva nyheter och intryck via medier och reklam spelar in.

Och när unga svenskar, mellan 18 och 34 år, undersökts står det klart att den amerikanska streamingtjänsten Netflix toppar rankingen. Tvåa på listan är Swish medan bronsplatsen knips av Facebook.

Bland de varumärken som ökat mest i ranking sedan förra året toppar Marabou följt av Volkswagen och SAS.

Se de fullständiga listorna nedan.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.