Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Nyheter

NEW gör tidning åt Vodafone

Publicerad: 8 november 2007, 12:22

En 32 sidor tjock tidning med mer än 200 bilder ska väcka intresset för, och visa möjligheterna med, Vodafone Live. Tidningen ska distribueras i 50 000 exemplar och har tagits fram av färska byrån NEW.


Vodafone Live håller just nu på att lanseras brett i en tv-kampanj där David Beckham spelar huvudrollen. Kampanjen är framtagen av Wieden Kennedy. Samtidigt har nu också en printkampanj startat i Sverige, signerad Cole, Russell & Pryce. Nästa del kommer nu från NEW. De har gjort en tidning som ska distrubears ut i 50 000 exemplar till en yngre målgrupp - en målgrupp som är intresserad av att använda mobiltelefonen till mer än att prata i.Tidningens syfte är att visa hur kul det kan vara att använda bilder när man kommunicerar med mobilen. Många av bilderna är tagna med mobiltelefonen.- Tidningen innehåller nästan bara bilder och det är bilder som är den stora gejen för Vodafone Live - att man kan skicka bild med telefonerna, säger Pontus Frankenstein på NEW.- Vi vill illustrera hur kul det är att skicka bilder mellan två personer.Detta kommer man at illustrera genom att presentera tjugo människors olika tio-i-topp-listor. Till exempel två pizzabagare som skickar bilder till varandra på sina favoritpizzor.Förutom att tidningen ska skickas till Vodafones befintliga kunder som passar in i målgruppen kommer den även att finnas med i Nöjesguiden. Premiären sker i kväll i samband med ett event som Vodafone arrangerar på Berns.

Henrik Axelsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.